کامپاند پلی پروپیلن

کامپاند پلی پروپیلن (PP) که با نام پلی پروپن هم شناخته می‌شود، از جمله پلیمر‌های ترموپلاستیک است که در صنعت، کاربردهای بسیاری است. این ترموپلاستیک سخت و کریستالی به طور گسترده در اشیا روزمره مثل محصولات خانگی، دستگاه‌های پزشکی، انواع بسته‌بندی، خودرو، لوازم الکتریکی و … به کار می‌رود. چنانچه قصد دارید تا با کامپاند […]

کامپاند پلی پروپیلن

کامپاند پلی پروپیلن

کامپاند پلی پروپیلن (PP) که با نام پلی پروپن هم شناخته می‌شود، از جمله پلیمر‌های ترموپلاستیک است که در صنعت، کاربردهای بسیاری است. این ترموپلاستیک سخت و کریستالی به طور گسترده در اشیا روزمره مثل محصولات خانگی، دستگاه‌های پزشکی، انواع بسته‌بندی، خودرو، لوازم الکتریکی و … به کار می‌رود. چنانچه قصد دارید تا با کامپاند […]

کامپاند پلی پروپیلن (PP) که با نام پلی پروپن هم شناخته می‌شود، از جمله پلیمر‌های ترموپلاستیک است که در صنعت، کاربردهای بسیاری است. این ترموپلاستیک سخت و کریستالی به طور گسترده در اشیا روزمره مثل محصولات خانگی، دستگاه‌های پزشکی، انواع بسته‌بندی، خودرو، لوازم الکتریکی و … به کار می‌رود. چنانچه قصد دارید تا با کامپاند pp ، ویژگی‌ها، قیمت و کاربرد آن بیشتر آشنا شوید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه را که باید در مورد این ترموپلاستیک پرکاربرد در اختیار شما قرار دهیم.

کامپاند pp چیست؟

قیمت کامپاند پلی پروپیلن

خرید کامپاند پلی پروپیلن

تولید کننده کامپاند pp

کامپاند پلی پروپیلن چیست؟

کامپاند پلی پروپیلن چیست؟

کامپاند پلی پروپیلن در گروه پلی الفین‌ها قرار دارد و تا حدی بلوری و غیرقطبی است. ترکیب پلی پروپیلن از بسیاری جهات به خصوص از نظر خواص مکانیکی و مقاومت حرکتی، شبیه به پلی اتیلن است، اما نسبت به پلی‌اتیلن، در برابر حرارت سخت‌تر و مقاوم‌تر است. پلی پروپیلن یک ترموپلاستیک سخت، صلب و کریستالی است که از مونومر پروپن (یا پروپیلن) تولید می‌شود. فرمول شیمیایی پلی پروپیلن C3H6 است و می‌توان گفت که این ترکیب از ارزانترین پلاستیک‌های موجود در حال حاضر است.

در صفحه گرانول مستربچ چیست به ویژگی های و کاربرد این محصول می پردازیم.

مشخصات و خواص پلی پروپیلن

مشخصات و خواص پلی پروپیلن

پلی پروپیلن در شکل خالص پلیمریزه شده، یک ماده جامد سفید و بسیار کریستالی با وزن مولکولی است که با افزایش طول زنجیره پلیمری افزایش می‌یابد. به طور کلی، پلی پروپیلن دارای نقطه ذوبی بین 266 تا 340 درجه فارنهایت (130 تا 170 درجه سانتیگراد) است.

پلی پروپیلن خالص در برابر اشعه ماوراء بنفش، غیر سمی در نظر گرفته شده و طبق دستورالعمل بنیاد ملی بهداشت،  مؤسسه ملی استاندارد آمریکا و سازمان غذا و دارو در صورت تماس با مواد غذایی، مواد مصرفی و آب آشامیدنی مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

قیمت کامپاند پلی پروپیلن

قیمت کامپاند پلی پروپیلن کیلویی 60.000 تومان تا 75.000 تومان متغیر است.

قیمت کامپاند پلی پروپیلن، یکی از مواردی است که بسیار مورد توجه صنعت‌گران قرار گرفته است. در کنار مزایای بسیار کامپاند پ پ مثل مقاومت شیمیایی بالا، مقاومت در برابر ضربه، وزن سبک، مقاومت در برابر رطوبت، داشتن قابلیت‌هایی مثل بازیافت و عایق الکتریکی، این ترکیبات از قیمت نسبتا مناسب و مقرون به صرفه‌ای برخوردارند.

گفته می‌شود بازار جهانی پلی پروپیلن عمدتاً تحت تأثیر نوسانات قیمت نفت خام قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (USEIA)، به دلیل افزایش قیمت نفت خام تا پایان سال 2024، انتظار می‌رود تقاضا در مقایسه با عرضه برای این کامپاند افزایش یابد. البته گفتنی است که قیمت کامپاند پلی پروپیلن نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

قیمت کامپاند پلی پروپیلن

چه عواملی بر افزایش هزینه پلی پروپیلن تاثیر می‌گذارد؟

هزینه پلی پروپیلن (PP) تحت تأثیر طیف وسیعی از عوامل قرار می‌گیرد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

1)     هزینه مواد اولیه

قیمت پروپیلن که ماده اولیه مورد استفاده در تولید PP است، می‌تواند بر اساس عرضه و تقاضا و سایر عوامل بازار در نوسان باشد.

2)     ظرفیت تولید

ظرفیت تولید pp می‌تواند بر برایند هزینه‌ها تأثیر بگذارد. هر چه ظرفیت تولید بالاتر رود، به دلیل صرفه جویی در تولیدات عمده، صنعتگران هزینه‌های کمتری متقبل خواهند شد.

3)     هزینه انرژی

هزینه انرژی مورد استفاده در تولید pp، مانند گاز طبیعی و برق، می تواند تاثیر قابل توجهی بر هزینه کلی پلیمر داشته باشد.

4)     هزینه نیروی انسانی

هزینه‌های نیروی انسانی و کار از جمله دستمزد و مزایای مربوط به آن، می تواند بر هزینه تولید PP تأثیر شایان توجهی بگذارد.

5)     هزینه حمل و نقل

هزینه ‌های مربوط به حمل و نقل، چه در طول تولید و چه در طول عرضه به مصرف‌کنندگان نهایی می‌تواند بر هزینه کلی این کامپاند تأثیر بگذارد.

6)     ملزومات قانونی

الزامات نظارتی، مانند مقررات زیست محیطی، می‌تواند هزینه‌های تولید را افزایش دهد و بر قیمت نهایی اثرگذار باشد.

 

به طور کلی، هزینه PP تحت تأثیر مجموعه پیچیده‌ای از عوامل، شامل عوامل عرضه و تقاضا، و همچنین هزینه‌های مرتبط با مواد خام، تولید و حمل و نقل متغیر است و می‌تواند در طول دوره‌های مختلف دچار نوسان شود.

خرید کامپاند پلی پروپیلن

خرید کامپاند پلی پروپیلن و قیمت آن یکی از دغدغه‌های بزرگ صنعتگران در حوزه‌های مختلف است. چرا که خرید این پلیمر‌های ترموپلاستیک می‌تواند در تامین نیازهای اولیه آن‌ها برای تولید بسیار اثرگذار باشد.

خوشبختانه بازار جهانی پلی پروپیلن (PP) بسیار گسترده و همواره رو به رشد است.

طبق گزارش Mordor Intelligence، ارزش جهانی کامپاند پلی پروپیلن در سال 2020 تقریباً 110.3 میلیارد دلار بوده و انتظار می‌رود تا سال 2026 به 157.8 میلیارد دلار برسد؛ که این عدد با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) حدود 6 درصد محاسبه شده است.

تقاضا برای خرید PP به دلیل استفاده در همه زمینه‌ها و هزینه کم آن بسیار بالاست و به یک انتخاب محبوب در میان بسیاری از صنایع تبدیل شده است. انتظار می‌رود که تقاضا برای خرید این ترکیبات به دلیل رشد صنایع گوناگون با افزایش همراه باشد.

تولید کننده کامپاند pp

تولید کننده کامپاند pp

بزرگترین بازار یا به عبارتی تولید کننده کامپاند pp در آسیا و اقیانوسیه است. از آن جایی که این دو قاره تقاضای بالایی در صنایع بسته‌بندی، خودروسازی و ساختمانی در منطقه دارند، سهم قابل توجهی از تقاضای جهانی را به خود اختصاص می‌دهند. گفتنی است که اروپا و آمریکای شمالی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و می‌توان این دو را نیز از تولیدکنندگان pp دانست.

جمع‌بندی
همان طور که ملاحظه کردید، کامپاند پلی‌پروپیلن در صنایع گوناگون مثل خودروسازی، تجهیزات پزشکی، بسته‌بندی و … کاربرد بسیار زیادی دارد. بنابراین تولید و عرضه این محصول در سطح جهانی بسیار بالا است. اگر شما نیز قصد خرید این محصول را دارید، برای استعلام قیمت و خرید این محصول لازم است تا با واحد فروش ما تماس حاصل فرمایید. گفتنی است که به دلیل نوسانات قیمت جهانی پلی پروپیلن و عوامل مختلفی که در این مقاله به آن پرداختیم، امکان اعلام قیمت دقیق میسر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.