قیمت کامپاند پلی اتیلن

قیمت کامپاند پلی اتیلن به عوال مختلفی بستگی دارد که در ادامه آنها را شرح می دهیم اما قیمت ماهیانه کامپاند پلی اتیلن به شرح جدول زیر است. محصول قیمت به کیلو گرم تاریخ کامپاند پلی اتیلن 32.500 تا 60.000 تومان  اسفند ماه 1402 لازم به ذکر است که شرکت اکسون پلیمر توانایی کامپاند پلی […]

قیمت کامپاند پلی اتیلن

قیمت کامپاند پلی اتیلن

قیمت کامپاند پلی اتیلن به عوال مختلفی بستگی دارد که در ادامه آنها را شرح می دهیم اما قیمت ماهیانه کامپاند پلی اتیلن به شرح جدول زیر است. محصول قیمت به کیلو گرم تاریخ کامپاند پلی اتیلن 32.500 تا 60.000 تومان  اسفند ماه 1402 لازم به ذکر است که شرکت اکسون پلیمر توانایی کامپاند پلی […]

قیمت کامپاند پلی اتیلن به عوال مختلفی بستگی دارد که در ادامه آنها را شرح می دهیم اما قیمت ماهیانه کامپاند پلی اتیلن به شرح جدول زیر است.

محصول قیمت به کیلو گرم تاریخ
کامپاند پلی اتیلن 32.500 تا 60.000 تومان  اسفند ماه 1402

لازم به ذکر است که شرکت اکسون پلیمر توانایی کامپاند پلی اتیلن بر اساس دیتا شیت مشتری را دارد.

پلی اتیلن و ترکیبات آن

ترکیبات پلی اتیلن (Polyethylene Compound) که به آن‌ها polythene هم گفته می‌شود؛ یک پلیمر ترموپلاستیک است که طیف وسیعی از کاربردها را دارد. پلی اتیلن یکی از پرمصرف ترین ترموپلاستیک‌های تولید شده در جهان است. انواع مختلفی از ترکیبات پلی‌اتیلن وجود دارد که هر کدام برای مجموعه‌ای از کاربردها مناسب‌ هستند.

به عنوان مثال، پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) اغلب در کاربردهای کاملاً متفاوت از پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) استفاده می‌شود. پلی اتیلن با وزن مولکولی فوق العاده بالا (UHMW) نیز کاربردهای بسیاری دارد و می‌توان از آن‌ها در ساخت وسایل و دستگاه‌های پزشکی و جلیقه‌های ضد گلوله استفاه کرد.

اگه قصد دارید اطلاعات بیشتری در مورد اینکه کامپاند پلی اتیلن چیست به دست آورید با ما همراه باشید. در ادامه به قیمت کامپاند پلی اتیلن نیز اشاره خواهیم کرد.

اگر قصد تولید درب های های یکبار مصرف را دارید به صفحه تولید درب بطری آب معدنی مراجعه نمایید.

کامپاند پلی اتیلن چیست؟

یکی از سوالاتی که ذهن افراد را در این زمینه به خود مشغول می‌کند این است که کامپاند پلی اتیلن چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که پلی اتیلن نوعی پلی الفین است که اغلب به اختصار PE نامیده می‌شود. فرمول شیمیایی آن PE (C2H4)n است. این پلاستیک سبک و بادوام است و یکی از رایج‌ترین پلاستیک‌های تولید شده می‌باشد. برای کیسه‌های مواد غذایی منجمد، بطری‌ها، گونی غلات، ظروف ماست و … از این ترکیبات استفاده می‌شود.

به اطراف خود نگاه کنید، همه پلاستیک‌های دارای کدهای بازیافت 2 و 4 از پلی‌اتیلن ساخته شده اند. این پلاستیک ها دارای ساختارهای کریستالی متفاوتی هستند.

اگر می خواهید در مورد مستربچ فود گرید بیشتر بدانبد به صفحه پلاستیک فود گرید مراجعه نمایید.

قیمت جهانی کامپاند پلی اتیلن

قیمت کامپاند پلی اتیلن

قیمت کامپاند پلی اتیلن از سال 2017 تا 2022 به طور قابل توجهی در نوسان بوده است. قیمت پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) در سال 2020 به کمترین میزان خود یعنی 837 دلار آمریکا در ازای هر تن رسیده است. این درح حالی است که در سال 2018 این رقم به شدت افزایش یافت و بالاترین سطح یعنی 1211 دلار آمریکا در هازای هر تن رسید.

گفتنی است که ما در آکسون پلیمر، پلی‌اتیلن را با قیمتی کاملا مقرون به صرفه از کیلویی 32000 تا 60000 تومان بر اساس نوع آن در اختیار شما قرار می دهیم.

چگونه کامپاند‌های پلی اتیلن را مقرون به صرفه خریداری کنیم؟

اگر شما هم صاحب بیزنس، تولیدی یا کارخانه‌ هستید؛ قطعا یکی از دغدغه‌های اصلی شما این است که چگونه می‌توانید محصولات تولیدی یا کارخانه خود را با نازل‌ترین قیمت تهیه کنید و آن را با قیمتی مقرون به صرفه نسبت به سایر رقبا به دست مشتریان برسانید.
چنانچه قصد دارید تا مواد اولیه و ترکیبات پلی اتیلن را با قیمتی مقرون به صرفه خریداری کنید؛ می توانید هر مقدار از ترکیبات پلی اتیلن که نیاز دارید را با بالاترین کیفیت و قیمت روز را از آکسون پلیمر؛ تهیه کنید. همچنین برای اطلاع از قیمت دقیق می‌توانید با با کارشناسان ما در تماس باشید.

کاربرد ترکیبات پلی اتیلن

کاربرد ترکیبات پلی اتیلن

یکی از ویژگی‌های برجسته و قابل توجه‌ ترموپلاستیک‌ها این است که می‌توان آن‌ها را تا نقطه ذوب خود رساند، سپس آن‌ها را بدون هیچگونه تخریب قابل توجه سرد کرد و مجددا به آن‌ها گرما داد. از این رو ترموپلاستیک‌هایی مانند ترکیبات پلی اتیلن به جای اینکه بسوزند، به حالت مایع درمی‌آیند. این قابلیت به آن‌ها اجاره می‌دهد تا بتوان آن‌ها را بازیافت کرد و در موارد دیگر از آن‌ها بهره برد.
پلی اتیلن چگونه ساخته می شود؟
پلی اتیلن از پلیمریزاسیون مونومر اتیلن (یا اتن) ساخته می‌شود. زنجیره‌های پلی اتیلن با اضافه شدن یا پلیمریزاسیون رادیکال تولید می‌شوند. روش های ممکن سنتز عبارتند از:

انواع کامپاندهای پلی اتیلن

انواع کامپاندهای پلی اتیلن

همانطور که پیش‌تر هم گفته شد، کامپاندهای پلی اتیلن بر اساس چگالس و پیوند آن‌ها می‌توانند به انواع مختلفی تقسیم شوند که هر کدام عملکرد بسیار متفاوتی دارند. در جدول زیر به سه دسته از انواع کامپاندهای پلی اتیلن اشاره خواهیم کرد.

اطلاعات  HDPE LLDPE LDPE
نام کامل پلیمر پلی اتیلن با چگالی بالا پلی اتیلن کم چگال خطی پلی اتیلن کم چگالی
ساختار ساختار خطی (دارای درجه پایینی از انشعاب زنجیره کوتاه) دارای درجه بالایی از انشعاب زنجیره کوتاه دارای درجه بالایی از انشعاب زنجیره کوتاه + انشعاب زنجیره بلند
کاتالیزور و فرآیند کاتالیزور زیگلر- ناتا در:

پلیمریزاسیون تک مرحله ای

پلیمریزاسیون چند مرحله ای یا کاتالیزور از نوع کروم یا فیلیپس

استفاده از کاتالیزور زیگلر – ناتا یا کاتالیزور متالوسن استفاده از پلیمریزاسیون رادیکال با استفاده از روش لوله‌ای یا روش اتوکلاو
چگالی 0.941-0.965 g/cm3 0.91-0.94 g/cm3 0.910-0.925 g/cm3
میزان کریستالی بودن درجه‌ی بالای کریستالی (بیش از 90٪ کریستالی) و درجه‌ی پایین آمورف نیمه کریستالی (بین 35 تا 60 درصد) درجه بسيار كم كريستالي (بین 50 تا 60 درصد) و آمورف زیاد (در این حالت زنجیرهای پلیمر در بی‌نظم ترین حالت ممکن از نظر شکل مولکولی قرار گرفته‌اند که به آن‌ها پلیمر غیر بلوری هم گفته می‌شه.)
ویژگی‌ها مقاومت شیمیایی عالی

استحکام کششی بالا

دارای خواص ضد رطوبت عالی

سخت تا نیمه انعطاف‌پذیر

در مقایسه با LDPE، دارای:

انعطاف پذیری بالاتر

مقاومت بهتر و بالاتر نسبت به LDPE در برابر ضربه و سوراخ شدن

انعطاف پذیری بالا و شفافیت خوب

دارای خواص ضد رطوبت خوب

مقاوم در برابر ضربه در دمای پایین

مقاومت عالی در برابر اسیدها، بازها و روغن‌های گیاهی

کد بازیافت کد بازیافت 2 کد بازیافت 4 کد بازیافت 4
کاربرد کلی نوع اول:

توزیع وزن مولکولی نسبتاً کم است و از آن در قالب‌‌گیری‌های تزریقی یا نخ فلت یا تخت (نخی که فقط تاب اولیه تولید را دارد ) استفاده می‌شود.

نوع دوم:

توزیع وزن مولکولی گسترده است و از آن برای ساخت بسته‌بندی محصول، محصولات پلاستیکی توخالی مثل لوله‌ها استفاده می‌شود.

کیسه های با کارایی بالا، رویه‌ی بالشت و کوسن، لایه‌های جداکننده تایر، آسترهای صنعتی، کیسه‌های یخ، کیسه‌های بسته بندی، کیسه‌های زباله پوشش‌های شرینکی (پوشش های شرینک، نوعی از پلیمرهستند که به شکل نوارهای پلاستیکی به دور جسمی پیچیده می‌شوند و به آن ها گرما داد می‌شود، تا به طور کامل دور جسم داخل خود را بپوشانند. در این عملیات گرما از طریق سشوارهای صنعتی گازی یا برقی انجام شود

قالب های اکستروژن

لمینت

انواع روکش‌ها و پوسته‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.