مستربچ فود گرید

احتمالا نام فودگرید را زیاد شنیده اید اما شاید ندانید که به چه معنااست و در صنعت تولید پلاستیک چه کاربردی دارد.در این مقاله از اکسون می خواهیم در مورد مستربچ فود گرید صحبت کنیم. مستربچ فود گرید مستربچ فود کانتکت ظروف فود گرید   مستربچ فود گرید پیش از اینکه در خصوص مستربچ فود […]

مستربچ فود گرید

مستربچ فود گرید

احتمالا نام فودگرید را زیاد شنیده اید اما شاید ندانید که به چه معنااست و در صنعت تولید پلاستیک چه کاربردی دارد.در این مقاله از اکسون می خواهیم در مورد مستربچ فود گرید صحبت کنیم. مستربچ فود گرید مستربچ فود کانتکت ظروف فود گرید   مستربچ فود گرید پیش از اینکه در خصوص مستربچ فود […]

احتمالا نام فودگرید را زیاد شنیده اید اما شاید ندانید که به چه معنااست و در صنعت تولید پلاستیک چه کاربردی دارد.در این مقاله از اکسون می خواهیم در مورد مستربچ فود گرید صحبت کنیم.

 

مستربچ فود گرید

مستربچ فود گرید

پیش از اینکه در خصوص مستربچ فود گرید صحبت کنیم اول باید ببینیم فود گرید چیست؟

فود سیف و فود گرید به معنای غذای سالم و درجه غذا دو واژه ای است که روی محصولات غذایی دیده می شود.

مواد فود گرید به موادی اشاره می کند که برای تهیه تجهیزات مواد غذایی استفاده می شود و فاقد هرگونه سم یا ماده های خطرناک برای انسان می باشد.موادی که برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود بایستی به گونه ای باشد که اجازه ندهد هیچ ذره خارجی به غذا راه پیدا کند.در واقع سطح ان باید صاف و عاری از هرگونه ترک، برآمدگی یا شکاف باشد تا باکتری ها در ان رشد نکنند.

اما فود سیف به چه معنااست؟ بطور کلی زمانی می توانیم بگوییم که یک محصول برای مواد غذایی ایمن است که در شرایطی قرار داشته باشد که از قبل برایش در نظر گرفته شده است.مثلا دمای مورد استفاده، مدت زمان تماس آن با غذا، توانایی تمیز کردن محصول و …

جهت آشنایی با نجوه تولید کیسه های زباله به صفحه تولید کیسه زباله رولی مراجعه نمایید.

حال که با مفهوم فود گرید آشنا شدیم برویم سراغ اصل مطلب که همان مستربچ فود گرید است.

همانطور که می دانید ظروف پلاستیکی از مستربچ ساخته می شوند و طبیعتا مستربچ فود گرید به این معنااست که باید از موادی تهیه شده باشد که برای مواد غذایی ایمن باشد و به سلامتی انسان ضرر نرساند.

مستربچ فود گرید به دلیل داشتن پروانه بهداشت از معاونت غذا ودارو برای تولید ظرف بسته بندی و دارویی مورد استفاده قرار میگیرد و به دلیل ماندگاری بالایی که دارد در بسته بندی های مواد غذایی در طولانی مدت باعث محافظت از مواد غذایی می شود.

در تولید مستربچ فود گرید از مواد اولیه بسیار مقاوم استفاده می شود.تمام اصول بهداشتی در آن رعایت شده و به همین دلیل سلامتی انسانها را به خطر نمی اندازد.

یکی از مزایای مستربچ های رنگی فود گرید عدم وجود سرب در پیگمنت های این محصولات می باشد که منجر به سالم بودن بسته بندی مواد غذایی و دارویی و عدم ضرر و زیان برای جسم انسان است.

فود گرید یک نوع پلاستیک ایمن برای مواد غذایی است و در تولید آن از مواد و رنگهای مضرر و آسیب زننده شیمیایی استفاده نمی شود و از مواد اولیه ای استفاده می شود که دارای مواد نانو نمی باشد.

پلیمرهایی که در صنعت مواد غذایی مورد استفاده می باشد دارای استاندارد فود گرید هستند و دچار هیچگونه اکسایش و خوردگی نشده و هنگام برخورد و تماس با مواد غذایی هیچ ضرری ندارند و دارای خلوص بالایی هستند و تمام ویژگی های خود را در بالاترین دما هم حفظ میکنند.

مستربچ فود کانتکت

مستربچ فود کانتکت

در طول فرایند تولید، فرآوری، ذخیره سازی، آماده سازی و سرو غذا ، مواد غذایی با مواد و اقلام زیادی در تماس است. مثل ظروف بسته بندی، ماشین آلات پردازش مواد غذایی، ظروف آشپزخانه، ظرف غذاخوری و …  به این ماده ها، مواد تماس با غذا یا همان فودکانتکت گفته می شود.

این مواد در تماس با غذا ممکن است روی سلامت انسان، کیفیت، طعم و بوی غذا  تاثیر بگذارد.

مستربچ فود کانتکت هم در واقع همان موادی است که در ساخت تجهیزات و بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود و در طی فرآیند تولید و سرو غذا  با مواد غذایی تماس دارد.

ظروف فود گرید

ظروف فود گرید

ظروف فود گرید ظروفی هستند که اجازه نمی دهند مواد شیمیایی غیر غذایی به غذا منتقل شود.بر اساس گفته سازمان غذا و داروی امریکا ظرفهای پلاستیکی غیر غذایی ممکن است مواد غذایی را آلوده کنند.بنابراین ظروف پلاستیکی مخصوص غذا باید براساس مقررات خاصی تولید شوند تا مطمئن شویم که برای غذا ایمن هستند.

مثلا برخی از ظروف پلاستیک تحمل گرما یا سرما را ندارند و اگر برای مصارفی غیر مجاز در نظر گرفته شود به سلامتی ضرر می رساند.

خیلی مهم است که مواد مورد استفاده برای بسته بندی مواد غذایی غیر سمی باشد یعنی غذا را آلوده نکند و روی کیفیت غذا تاثیر منفی نگذارد.

اگر قصد تولید لوه را دارید از صفحه تولید لوله پلیکا دیدن فرمایید.

مزیت استفاده از ظروف فود گرید

حفاظت در برابر دما، گرما و سرما:رطوبت و اکسیژن می تواند روی کیفیت غذا اثر بگذارد. بسته بندی فودگرید و فود سیف مواد غذایی را برای مدت طولانی تری تازه نگه می دارد.مثلا غذاهایی هستند که وقتی در معرض هوا قرار می گیرند تغییر رنگ می دهند یا کپک می زنند اما بسته بندی های درست و فود گرید می تواند جلوی این موارد را بگیرد.

حفاظت و ایمنی مواد غذایی: بسته بندی فود گرید از غذا در برابر ارگانیسم های خطرناک که با چشم دیده نمی شوند محافظت می کند و علاوه بر آن از غذا در برابر حشرات، جوندگان و سایر آفاتی که غذا را آلوده می کنند محافظت می نماید.

پلاستیک فودگرید

پلاستیک فود گرید

واژه پلاستیک فودگرید معمولا برای هر ماده پلاستیکی که قرار دادن مواد غذایی خوراکی در آن برای سلامتی ضرر ندارد ، استفاده می شود. برای تولید این پلاستیک ها (چه محصول نهایی و چه مواد اولیه تولید) می بایست پروانه بهداشت مربوط به آن را کسب نمود .

بنابراین هر تولید کننده ای اجازه تولید پلاستیک های فودگرید را ندارد و می بایست پروانه مربوطه را از وزارت بهداشت دریافت کند از این رو شرکت اکسون پلیمر توانایی فروش مواد اولیه محصولات فود گرید مانند مستربچ را دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.